Talarn celebra la 13a Fira del Vi del Pirineu amb un cap de setmana ple de tastos, música i patrimoni vitivinícola
Talarn acollirà els dies 6, 7 i 8 de juny la 13a Fira del Vi del Pirineu, amb tastos, maridatges, música i activitats que celebren el vi de muntanya i la cultura del territori. Un esdeveniment que combina tradició, sostenibilitat i gastronomia local.
DILLUNS 26 MAIG 2025
Els dies 6, 7 i 8 de juny, Talarn es convertirà, un any més, en capital del Vi del Pirineu amb la celebració de la 13a Fira del Vi del Pirineu, un esdeveniment que reivindica la força del producte local, la qualitat dels vins de muntanya i el vincle profund entre el territori i la cultura del vi.
Durant tres dies, Talarn acollirà diferents activitats dirigides a públics diversos: tastos guiats, maridatges, xerrades i concerts. La fira, que atrau cada any centenars de visitants, vol posar en valor la feina dels cellers del Pirineu, tot promovent una forma de viure la vinya i el paisatge basada en la proximitat, la sostenibilitat i la qualitat.
Tastos amb identitat i cultura del territori
La programació inclou tastos únics i molt diversos: el tast dels vins guanyadors del Concurs de la DO Costers del Segre, una degustació de vins de Mallorca com a tresor del Mediterrani, i una proposta original de formatges del Pirineu maridats amb vins del Celler Terrer de Pallars, en col·laboració amb la Fira de Formatges Artesans del Pirineu de la Seu d’Urgell.
També s’hi podrà descobrir el projecte de vinya natural i agricultura regenerativa del celler Sauvella, i participar en un tast singular amb Caram Caram, un espai de divulgació enogastronòmica que connecta els vins del Pirineu amb productes gastronòmics d’arreu del país.
Patrimoni, música i identitat local
Una de les novetats destacades d’enguany és la xerrada històrica “Talarn, vinya i història”, el diumenge 8 de juny a les 12.00 h a la Sala Polivalent. Una conversa entre Pito Coll, Sisco Farràs i Arcadi Castilló, que repassarà la història vitivinícola de Talarn i el seu impacte en la vida del poble. L’acte acabarà amb una copa de vi per als assistents.
La música també hi serà present amb el Talarn Music Tasting, que tindrà lloc dissabte a la plaça Anna Maria Janer, amb actuacions d’Elisi Ricci & Jaime de Burgos, Mark Boske, Invaders i Kasi DJ, combinant música en directe i vins locals en un ambient festiu i acollidor.
Un esdeveniment amb arrel i projecció
La Fira del Vi del Pirineu és una iniciativa de l’Ajuntament de Talarn amb el suport de diverses administracions públiques, i compta amb la col·laboració d’entitats, cellers, sommeliers i projectes que aposten per una nova mirada al món del vi i la ruralitat.
Amb una aposta clara per la qualitat, la sostenibilitat i el patrimoni, la fira busca connectar paisatge, cultura i gastronomia, tot projectant els valors del món vitivinícola de muntanya cap al conjunt del país.